ПЕТАР РАШЕТА О РЕКОНСТРУИСАНОЈ УЛИЦИ ПЕТЕФИ ШАНДОРА

Објављено: 20.06.2019.

 

ЕСТЕТСКИ ЛЕПО АЛИ НИЈЕ ФУНКЦИОНАЛНО

Реконструисани део улице Петефи Шандора изазива различите реакције Апатинаца. Естетски изглед није споран, међутим функционалност новоизграђеног пута, посебно у делу паркинг места, итекако јесте. Због тога смо одлучили да потражимо мишљење струке. Један од најпозванијих да коментарише преуређену улицу Петефи Шандора у делу бивше пијаце, свакако је Петар Рашета, дипломирани инжењер саобраћаја и судски саобраћајни вештак.

-Реконструисани део улице Петефи Шандора визуелно изгледа лепо. Да ли је то био циљ онога ко је дао паре, не знам, ако јесте, онда је циљ постигнут, али ако није, а по мени то није требао да буде циљ, онда су промашили, каже Рашета. 

По њему, циљ је требао да буде повећање броја паркинг места, што није урађено.

-Постављено је низ паралелних паркинг места, која не одговарају потреби за паркинг местима, нарочито у време неких дешавања на Тргу Николе Тесле која окупљају већи број грађана попут, рецимо, Рибарских вечери. Ако је управитељ пута имао за циљ повећање броја паркинг места, тврдим да, рационално и функционално, није погодио оно што је требао да уради, наставља Рашета и додаје да се, губитком пијаце са тог простора, изгубио смисао за оваквом организацијом простора, какав је данас.

-Можда је тренутно добијен естетски резултат за грађане који тамо живе, али одржавање оваквог простора захтева много пара, што није рационално ни за те грађане, ни за општину. Општина треба да води рачуна о регулисању саобраћаја у циљу проточности или стационарности. Стационарни саобраћај је значајан али треба да се базира на подацима. Треба прво све измерити, израчунати, потом прорачунати и направити прави однос, односно какве су и колике потребе за паркинг местима, сматра Рашета.

Наш саговорник се осврнуо и на вештачку кривину, направљену како би се избегле велике брзине.

-На реконструистаном делу улице Петефи Шандора постоје две хоризонталне денивелације путање, којим је пројектант вероватно хтео да успори оне који брже возе. Ако направите вештачку кривину да би избегли велике брзине, за то мора постојати разлог, односно да тим путем пролази одређен број возила. Ако нема толиког броја возила, а тврдим да у овом случају нема, онда је то погрешна варијанта, тврди Рашета и наглашава да сваки задатак из области саобраћаја захтева рационално и функционално решење и, уколико га нема, да је то трошење пара узалуд.


Ј. Миљуш