ГРАЂАНИ НЕЗАДОВОЉНИ РЕКОНСТРУИСАНИМ ПУТЕМ МОТЕЛ-ВАГОНИ: НИ ШИРИ, НИ БЕЗБЕДНИЈИ

Објављено: 14.06.2020.

 

 

НИ ШИРИ, НИ БЕЗБЕДНИЈИ

 

Кад је најављена реконструкција пута од Мотела до Вагона, локална власт је обећала грађанима да ће добити шири и безбеднији пут од постојећег. Након годину дана пут је завршен, али није ни шири, а још мање безбеднији, од оног старог. Реконструкција овог пута у дужини од 5,5 км коштала је око 80 милиона динара или око 14,5 милиона по километру!  

 

ТУЦАНИК РАСУТ ПО АСФАЛТУ, ОПАСНОСТ ПО СВЕ УЧЕСНИКЕ У САОБРАЋАЈУ

Уместо радости што су добили нови пут, грађани негодују због тога што је цео посао, како тврде, „отаљан“. Формално, пут јесте реконструисан, суштински, посао је половично одрађен, односно, са сваке стране фали по метар асфалта, да би се по њему нормално могло кретати. Уместо асфалта, пут је проширен – туцаником, са обе стране, те свако мимоилажење возила или претицање, представља велику опасност по све учеснике у саобраћају, највише по мотористе и бициклисте. Због расутог туцаника по асфалту, посебно у кривинама,услед и најмање непажње, веома лако се може изгубити контрола над возилом, слетети са пута или пробушити гума...

-Реконструкција некатегорисаног пута од плаже до Вагона је завршена, али још увек није извршен технички пријем. По уговору (и анексу уговора) реконструкција је требало да кошта 82.114.776 динара са ПДВ-ом. Коначан обрачун још није извршен, јер га ради комисија састављена од чланова Министарства привреде као наручиоца и општине Апатин као инвеститора. Предлог коначног обрачуна начињен између извођача и надзора износи 79.318.552 динара са ПДВ-ом, одговорили су нам из општинске Канцеларије за ЛЕР (локални економски развој).

Такође се додаје да је рок за извођење радова био 80 дана и да су они завршени у том року.

-Радови су завршени у уговореном року, тј. за 80 радних дана, уз све одобрене обуставе од стране Министарства. Прва је уследила из разлога израде измене пројекта, друга из разлога одобравања захтева извођача за израдом вишка-мањка радова, трећа и четврта обустава због ванредног стања у РС, још је наведено у одговору канцеларије за ЛЕР.

 

ПРАЗНА ОБЕЋАЊА

Након завршетка пута, присетимо се и како је најављена, али и како је текла његова реконструкција.

У тексту, објављеном на општинском сајту, од 18. јанура 2019. године, наведено је да је у оквиру пројекта „Градимо заједно“, Министарство привреде РС за његову реконструкцију одобрило  28.519.894,20 динара без ПДВ-а.

-Обнављањем и проширењем пута од Мотела до Вагона, изузетно прометног нарочито у периоду летње сезоне, грађани наше општине добиће модеран, шири и безбеднији пут на овој деоници. Велики број наших суграђана користи овај правац и мислим да они схватају значај овог пројекта. Посебно је важно што ова деоница прати трасу европске дунавске бициклистичке руте Еуровело 6, која пролази кроз нашу општину, што може бити додатни подстицај развоју туризма. На овом правцу се налази и чарда Харчаш, чију реконструкцију почињемо ове године, са циљем да је претворимо у визиторски центар за обилазак резервата природе Горње Подунавље, изјавила је тада заменица председника општине, Дубравка Кораћ.

Још је додала да је Реконструкција овог путног правца само један од планираних пројеката санације и проширења путне инфраструктуре у општини Апатин у 2019. години. Најавила је тада и проширење паркинга код градске пијаце, завршетак улице Петефи Шандора, као и комплетну реконструкцију пута до апатинске депоније.

 

ГРЕШКА У ПРОЈЕКТУ УСПОРИЛА РАДОВЕ

Седам месеци касније, 29. августа, објављено је да радови нису ни почели, а да је за то крив пројектант, који је урадио пројекат „са лошом геодезијом“.

-Пројекат је урађен са лошом геодезијом, лошим снимљеним тачкама, висина је погрешена за преко 60 цм. Ништа се о томе није знало док се ове године није расписала јавна набавка за изградњу тог пута, док нисмо почели да „колчимо“ и док извођач радова није видео да му се тачке не слажу. Оно што смо тада предузели, јесте да се уради нова геодезија, која је урађена о трошку пројектанта који је направио грешку у пројекту, те да на основу те нове геодезије која је завршена пре три дана, тачније у понедељак, предамо исту пројектантској кући која сад треба да уради пројекат по њој. Очекујем да ће пројекат бити урађен у наредних 7 до 10 дана, те да би након тога могли започети и радови,рекао је тада Јефто Милојевић,помоћник председника општине Апатин за инвестиције и изразио наду да ће пут бити завршен до краја октобра 2019. године.

Радови су званично почели 4. октобра, објављено је на општинском сајту и додато да се може очекивати да ћемо се током јесени ове године возити новим путем.

Радове је, 9. децембра, обишла заменица председника општине Апатин, Дубравка Kораћ и констатовала да напредују планираним темпом и да се до краја те седмице очекује да ће бити завршен први слој асфалта, а ако време не дозволи да ће постављање другог слоја бити завршено почетком идуће године.  

Она је тад додала да ће се, реконструкцијом овог пута, поред побољшане путне комуникације унапредити туристички потенцијали наше општине.

-Ова деоница такође је део бициклистичке трасе Еуро Вело 6, односно део пројекта Европски Амазон у ком учествује општина Апатин. Значајно је због бициклиста да уредимо овај део пут и да касније наставимо да уређујемо деоница према Титовом дворцу и осталим деловима куда би бициклисти требало да изађу из наше општине, изјавила је тада Kораћева.

 

ОСАМДЕСЕТ МИЛИОНА ЗА ПУТ ШИРОК ПЕТ ИЛИ ТРИ МЕТРА?

Још је наведено да је „у плану да се након асфалтирања, стругани афалт који је скинут на овој траси искористи за попуњавање и санацију путева који воде ка викенд насељима, што је био захтев и молба великог броја грађана који су се општини обраћали у претходном периоду“.

Постављање другог слоја асфалта завршено је половином априла, а извођач је тада навео да ће у наредних неколико дана уредити и банкине, чиме ће цео посао бити готов.

Поставили смо завршни слој асфалта у дужини од 5,5 километара. Реч је о два слоја укупне висине 11 цм. Остало је да се у наредним данима уреде банкине, по метар са сваке стране, након чега ће укупна ширина коловоза бити пет метара, изјавио је тада за Радио Дунав, Рајко Вукајловић, представникизвођача, предузећа „Југокоп-Подриње“.

Из ове изјаве, лако је закључити да је асфалт до Вагона широк само три метра, а да су „банкине“, заправо камен – туцаник, који се осипа и по путу и по трави, те ће га, ускоро, остати само у траговима.

Пред почетак реконструкције, подсетимо, најваљен је шири и безбеднији пут. Асфалтираних три метра не може да се назове „ширим путем“.

Основно питање, које је (за сада) без одговора, је да ли је 80 милиона динара – цена за асфалтни пут од пет или три метра ширине?

Није свеједно. И не би смело остати непознато.

Ј.Миљуш