ЈУЧЕ ОДРЖАНА 10. СЕДНИЦА СКУПШТИНЕ ОПШТИНЕ АПАТИН

Објављено: 25.06.2021.

 

ВЛАДАЈУЋА ВЕЋИНА ИЗГЛАСАЛА СВЕ ПРЕДЛОГЕ, УГЛАВНОМ БЕЗ ДИСКУСИЈА


Јуче је, у великој сали Културног центра одржана 10. седница Скупштине општине Апатин. Пред 24 присутна одборника нашла се укупно 21 тачка дневног реда. Седници је, након дужег времена, присуствовала и председница општине, Дубравка Кораћ и њен заменик Радован Ђукић.

 

ОДБИЈЕН ПРЕДЛОГ ЗА ФОРМИРАЊЕ ОДБОРА ЗА БЕЗБЕДНОСТ

На почетку седнице, опозициони одборник Перица Попић (НСП) је тражио да се у дневни ред уврсти и његов предлог за формирање Одбора за безбедност.

-Овај Одбор би се, осим осталог, бавио актуелним безбедносним проблемима које имамо, осим осталог то су претензије Хрватске на нашу територију, интензивна миграторна кретања, нерешени случајеви паљења два аутомобила у веома кратком року, потом случај оног фамозног полицајца што пресреће људе по бенту. Догађају се ствари које нису нормалне за овако малу средину. Подсетио бих и на нестанке двојице наших суграђана, који су и даље остали мистерија. Пре шест година у Апатину је нестао Светозар Пањковић из Пригевице, а пар година пре њега у атару Сонте нестао је Мате Козбашић из тог села. Ни један од тих случајева није решен, полиција је дигла руке, али ми те људе не смемо заборавити. Свим овим би се бавио Одбор за безбедност, као и сарадњом са надлежним органима, али и притиском на њих да из фијока изваде кривичне пријаве и раде по њима, образложио је Попић свој предлог, који је, већином гласова одборника, одбијен.

Попић се потом, образлажући своје примедбе на записник са претходне седнице, осврнуо на и даље нерешено питање око директних преноса седница СО Апатин, на шта му је председавајући Милан Шкрбић одговорио да је од ТВ Апатин затражена понуда за директне преносе седница СО Апатин, али да је још увек нису доставили. Попић се критички осврнуо и на вишемесечно неприсуство председнице општине седницама Скупштине.

-У задњих седам месеци председница је од пет седница, присуствовала само једној. Сматрам да такав однос није коректан, ни према одборницима, ни према грађанима. Она је у обавези да присуствује седницама, јер она једина има дискреционо право да поднесе амандман у току трајања седнице, навео је Попић и поново негодовао што се ништа не предузима у случају одборника Милоша Ђерића (СПС), који је у сукобу интереса, јер је истовремено запослен у Општинској управи Апатин.

 

НЕУТРОШЕНА СРЕДСТВА САМОДОПРИНОСА

У наставку седнице одборници су, већином гласова, усвојили Предлог Одлуке о завршном рачуну буџета општине Апатин за прошлу годину, те Предлог Одлуке о првим изменама и допунама Одлуке о буџету за ову годину. Уводно излагање по овим тачкама дао је др Славољуб Штрбо, руководилац Одељења за привреду и финансија општине Апатин, који је био известилац и по тачки разматрање Збирног годишњег извештаја о наплати и трошењу средстава самодоприноса за прошлу годину.

-За Апатин, самодопринос по стопи од 1% истиче 2023. године, док је самодопринос од 3% истекао 2020. године. Од самодоприноса од 1% прошле године је прикупљено 28,49 милиона динара, а од самодоприноса од 3%, 60,95 милиона. Из средстава самодоприноса од 1% за трошкове сахрањивања утрошено је 10,96 милиона (298 преминулих), за родитељски додатак за 142 бебе 8,348 милиона, једнократне помоћи за 96 оболелих лица 1,986 милиона и за одвоз смећа са гробља 767 хиљада динара. Из самодоприноса од 3% за пут Мотел-Вагони утрошено је 29,81 милион динара, за кредит за фабрику воде (субвенције за ЈКП) 11,657 милиона, за игралиште у Блоку 112 8,848 милиона, за прскање комараца 2,5 милиона, за санацију Дома здравља 1,609 милиона, за дотације верским заједницама 650.000 динара и за суфинансирање КУД-ова 320.000 динара. Нереализовано је остало 8,828 милиона динара од самосоприноса од 1% и 10,786 милиона од самодоприноса од 3%, навео је др Штрбо.

Од самодоприноса од 1% у Пригревици је 2020. године приходовано 5 милиона динара, а од 3% 10 милиона. Нереализовано је остало (са пренетим средствима из претходне године) 7,823 милиона од самодоприноса од 1% и 13,18 милиона динара од средстава самодоприноса од 3%. У Сонти је самодопринос од 1% истекао половином прошле године, а од 3% месец дана касније, односно 31. јула. За то време приходовано је 1,09 милиона од самодоприноса од 1% и 3,19 милиона од самодоприноса од 3%. Нереализовано је остало 3,168 милиона динара од самодоприноса од 1% и 961.000 динара од самодоприноса од 3%. Купусина је имала један самодопринос од 2%, који је истекао крајем прошле године. На име њега лане је приходовано 1,5 милиона динара, од којих је нереализованих остало 860.000 динара. Свилојево је, до краја прошле године, имало самодопринос од 3%, од којег је прикупљено 1,98 милиона динара, а нереализовано је остало 338.000 динара. Одборници су, већином гласова усвојили овај Збирни годишњи извештај и дали сагласност за трошење нереализованих средстава, прикупљених по основу одлука о увођењу самодоприноса чије је трајање истекло, а за намене предвиђене тим одлукама.

На ово је негодовање исказао опозициони одборник Перица Попић (НСП).

- Оно што је интересантно и мени не схватљиво је да и по истеку самодоприноса од 3% појављује се вишак новца, односно новац који није утрошен. Ту није реч о новцу који смо ми планирали па ћемо га са одређених позиција обезбедити, већ је реч о реалном новцу, односно реалном и сталном приливу средстава. Када су се правили финансијски планови и када се одлучивало како ће се та средства трошити ми смо унапред знали са колико ћемо новца располагати, тако да ја не могу да схватим да се сада када је самодопринос већ прошао код Пригревице појављује вишак од 13 милиона динара не утрошених средстава, код Апатина 10 милиона, код Сонте преко 900 хиљада, у Купусини неких 800 хиљада, у Свилојеву око 300 хиљада. То што се појавио тај вишак средстава имплицира само две ствари, прва ствар је да су савети месних заједница били неспособни да направе финансијски план да утроше сигурна средства која ће добити на својој територји за која су намењена, а друга ствар је да је неко једноставно извршио притисак на савете месних заједница и да се новац задржавао у буџету општине Апатин како би се трошио за неке друге ствари ненаменски. Питам вас како мислите објаснити грађанима Апатина да њихових десет милиона није утрошено или грађанима Пригревице да њихових 13 милиона остало не утрошено. Тај новац је немогуће вратити, а требао је давно бити потрошен на инвестиције и одржавање комуналне инфраструктуре у складу са планом који је изгласан по стопи од 3%, нагласио је Попић.


РЕГРЕСИРАЊЕ ПРЕВОЗА УЧЕНИКА И СТУДЕНАТА

Већином гласова усвојени су и Предлог Одлуке о регресирању трошкова превоза ученика и студената са територије општине Апатин, потом Предлог Одлуке о стипендирању и помоћи у школовању ученика средњих школа на територији општине Апатин и Предлог Одлуке о накнади трошкова смештаја и исхране ученика средњих школа у Дому ученика Апатин. Известилац по овим тачкама био је Владимир Дукић, саветник за образовање у Општинској управи.

Право на регресирање трошкова превоза у висини од 100% од цене месечне карте имају лица која похађају специјалне школе за децу са сметњама у развоју, као и њихови пратиоци, уколико су потребни, потом уколико им је пребивалиште удаљено од седишта школе више од четири км, ученици који похађају основну школу на матерњем језику на територији апатинске општине, ван свог насељеног места, ученици музичке школе „Стеван Христић“, уколико су из села општине, деца ратних војних инвалида који похађају неку од средњих школа у Западнобачком округу, ученици средњих школа у Апатину уколико су из неког од села општине. Право на регресирање у висини од 70% имају ученици са пребивалиштем на територији општине чије су породице корисници материјалног обезбеђења породице и социјалне помоћи и они чији месечни приход по члану домаћинства не прелази више од 8.000 динара, док на регресирање од 30% право имају сви остали средњошколци и студенти уколико су уписани редовно у средњу школу у Сомбору, школују се на терет буџета и први пут уписују наведену годину студија.

Захтеви за признавање права на регресиране месечне карте подносе се Одељењу за општу управу, друштвене делатности и скупштинске послове до 10. септембра за ученике, односно до 31. октобра за студенте.


НЕПРОМЕЊЕНЕ ЦЕНЕ ВРТИЋА

Одборници су усвојили и предлог Одлуке о одређивању економске цене услуга целодневног и полудневног боравка деце у Предшколској установи „Пчелица“ у Апатину и Предлог Решења о утврђивању цене услуга целодневног и полудневног боравка у овој установи.

Економска цела за целодневни боравак детета у јаслицама износи 19.400 динара, за целодневни боравак 16.546 динара, за целодневни боравак – припремни предшколски програм 11.856 динара, за полудневни боравак 6.618 динара и за полудневни боравак – припремни предшколски програм 4.742 динара. Родитељ, односно други законски заступник детета, учествује у висини 20% од економске цене по детету. Тако је цена полудневног боравка (јаслице) 3.880 динара по детету, целодневног боравка (обданиште) 3.310 динара, полудневног боравка (забавиште) 1.330 динара, целодневног боравка за децу која похађају припремни предшколски програм 2.370 динара и полудневног боравка за децу која похађају припремни предшколски програм 950 динара. Родитељима са двоје деце у установи цена се умањује за 10%. Од обавезе плаћања изузимају се деца без родитељског старања, деца са сметњама у развоју и са инвалидитетом, деца корисника новчане социјалне помоћ и деца трећег, четвртог и сваког наредног реда рођења.

Одборници су усвојили и Извештај о раду Општинског штаба за ванредне ситуације општине Апатин за 2020. годину. На почетку извештаја, који је потписала Дубравка Кораћ, командант Штаба, је наведено да је овај Штаб током прошле године одржао две редовне и једну ванредну седницу. Међутим, на крају Извештаја стоји да је Штаб имао 47 ванредних седница, већином телефонским и електронским путем и да је донео 32 наредбе, 24 закључка и 17 препорука, које су се односиле на придржавање наредби, препорука и упутстава републичког Штаба, набавку заштитних средстава, дезинфекцију објеката и површина, доделу хуманитарне помоћи најугроженијим категоријама становништва, забрану рада, окупљања на отвореним и затвореним просторима и слично.


БЕЗ ДИСКУСИЈА

На јучерашњој седници, без дискусије, усвојени су и Програм располагања грађевинског земљишта у јавној својини на територији општине Апатин за ову годину, Годишњи извештај о раду и финансијски извештај Центра за социјални рад за прошлу и Програм рада и финансијски план за ову годину, Правилник о изменама и допунама Правилника о систематизацији радних места у Општинском културном центру Апатин, Предлог Одлуке о брисању огранка ЈП за управљање путничким пристаништем и марином „Апатин“, Годишњи извештај о пословању за прошлу годину ЈКП „Наш дом“ са Извештајем независног ревизора, прве измене Годишњег програма пословања са ценовником услуга за ову годину, Извештај о раду и пословању МЗ Сонта са финансијским извештајем за прошлу и Финансијски план за ову годину, Предлог Решења о измени Решења о именовању чланова Комисије за спровођење комасације у Катастарској општини Сонта, Предлог Решења о разрешењу старих и именовању нових чланова Савета за буџет и финансије и предлози Решења о разрешењу и именовању Комисије за спровођења конкурса за избор директора јавних предузећа у општини Апатин.


Ј.Миљуш